Методична робота



Послідовність виготовлення виробу (аплікація зі шнура)
(5 клас)
Мета: засвоювати знання про сутність творчості, застосування шнура для виконання аплікації, нарізування шнура на відрізки, розпушування кінців виробу, перенесення малюнка на основу, технологію виконання шва «через край»; розвивати інтерес до сучасних технологій виготовлення аплікації; виховувати акуратність, основи культури праці, естетичний смак, працьовитість.
Обладнання: голка, нитки, картон, шнур, основа листівки, мультимедійний проектор.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати навчальної діяльності учнів:
-учні визначають структуру виконання аплікації зі шнура;
-обґрунтовують вибір малюнка;
- переносять малюнок на основу;
-виконують шов «через край»;
-дотримуються правил безпечної праці, організації робочого місця, санітарно-гігієнічних вимог.
Орієнтовний план проведення уроку
І. Організаційна частина — 2 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів — 7 хв.
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів — 4 хв.
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку — 2 хв.
V. Практична робота — 25 хв.
VІ. Підсумки уроку — 3 хв.
VІІ. Домашнє завдання — 2 хв.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
• Перевірка присутніх.
• Призначення чергових.
Девіз
Подивись — і встань до праці,
Повний сили і надій.
Б. Грінченко
Слово вчителя
Дзвінок покликав всіх у клас,
Урок праці починається у нас.
Всі за парти тихенько сіли.
Приготуватися всі встигли?
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів
Перевірка домашнього завдання
Алгоритм діяльності вчителя
• З’ясовує, чи всі учні виконали домашню роботу;
• пропонує учням презентувати домашню роботу;
• контролює виконання домашньої роботи.
Вправа на уважність
Кожна група отримує завдання-картинки, учням потрібно знайти на них 5 відмінностей.
«Мікрофон» (інтерактивна частина уроку)
1. Які види шнурів можна використовувати для аплікації?
2. Які аплікації краще оздоблювати за допомогою шнура?
3. Які зображення можна використати для такої аплікації?
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
Аплікація є цікавим і корисним заняттям, бо розвиває художній смак, привчає до акуратності й точності, ознайомлює з різними матеріалами.
Аплікація — це вид декоративно-прикладного мистецтва, отже, її призначення – прикрашати наш побут та інтер’єр. Сьогодні ми навчимося виконувати аплікацію за допомогою шнура. Цей вид аплікації може поєднувати різні техніки виконання в одному виробі.
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Учитель записує на дошці тему, повідомляє навчальну мету й завдання уроку:
• з’ясувати послідовність виконання аплікації зі шнура;
• виконати аплікацію за допомогою шнура;
• вивчити технологію виконання шва «через край».
V. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя
За допомогою шнура можна виготовити різноманітні аплікації для прикрашання інтер’єру житла. Складання деталей і закріплення аплікацій із волокнистих матеріалів здійснюється різними способами залежно від твердої чи м’якої основи:
• шляхом приклеювання деталей;
• попереднього зшивання деталей і їх приклеювання;
• пришивання деталей до м’якої основи.
Інколи деталі зображення виготовляють окремо. За бажанням зшиті і з’єднані деталі можуть бути самостійними виробами — настінними панно, підставками під гарячий посуд тощо. Для приклеювання шнурів чи тасьми до твердої основи рекомендується використовувати клей ПВА або «Момент».
Для пришивання шнура можна використовувати шов «через край».
Шов «через край», або обкидний, ще застосовують для обметування країв, щоб тканина не обсипалася.
VІ. Практична робота. Виготовлення аплікації за допомогою шнура
Вступний інструктаж
Учитель розповідає учням про санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних робіт.
1. Перед початком роботи старанно вимити руки й протерти робочий стіл.
2. Сидіти рівно, злегка схиливши голову над роботою.
3. Робоче місце повинно добре освітлюватися. Світло має падати з лівого боку або прямо на відстані 30–40 см від очей. Найкраще працювати за денного світла.
Повторення правил техніки безпеки під час роботи з клеєм, ножицями  та шпильками
Розгадай ребус та розкажи правила техніки безпеки.
Голки передавай у спеціальному гольнику. Не залишай голку без нитки. Кількість голок полічи на початку і в кінці роботи, щоб не загубити їх. Забороняється вколювати голку в одяг, гардини, різні сторонні предмети.
Поточний інструктаж
У ході роботи вчитель нагадує учням про уважність і точність.
Технологічна послідовність виконання шва «через край»:
1. Закріпивши нитку, зробіть стібок через край. 2. Виколовши голку на лицьовий бік, відступіть від цього місця 2–3 мм.
3. Зробіть стібок через край.
Пришивання таким швом доцільне, коли нитка має гарну текстуру, її колір — у тон шнура. Тоді ці стібки мають вигляд оздоблювальних.
У ч и т е л ь. Зараз нам треба поділитися на групи по 2 учні. Для цього необхідно вибрати геометричну фігуру, яка вам подобається (на столі розкладені фігури, діти їх обирають). Ті, у кого одинакові фігури, будуть працювати разом. (Групи «Куб», «Ромб», «Овал», «Коло».)
Учні отримують технологічні картки.
Робота в парах за технологічними картами
Технологічна карта № 1.
«Виготовлення аплікації на твердій основі»
Назва операції

1
Приготувати основу з малюнком

2
Клеєм змастити основу на невеликих ділянках

3
Притиснути шнур до змазаної клеєм поверхні

4
Покласти під прес

Технологічна карта № 2.
«Виготовлення аплікації із окремих деталей»
Назва операції

1
Шнур укласти на ескізі чи шаблоні. Усі спіралі
вкладають, починаючи із середини

2
Ряди вкладеного шнура сколоти кравецькими
шпильками паралельно до площини ескізу чи
шаблону

3
Ряди зшивати швом «через край» або проколоти
голкою наскрізь усі ряди паралельно до площини
ескізу.
УВАГА! Якщо візерунок іде по спіралі, то шпильки
вколюють в різних напрямах

4
Шпильки після закінчення з’єднування витягти

5
Готові деталі приклеїти по ескізу до твердої основи.
УВАГА! Та сторона, де зшивалися шнури між собою,
буде виворітною

 VІІ. Підсумки уроку
• Аналіз виконаних робіт.
• Мотивація оцінок з урахуванням самооцінок учнів.
 Бесіда
1. Які способи прикріплення шнура ви використали у своїй роботі?
2. Яка буває основа за своєю фактурою?
3. Як укладаються спіралі на малюнку?
4. Який шов ви використали у свої роботі?
5. Яке призначення шва «через край»?
VІІІ. Домашнє завдання
Принести ілюстрації до казок, картон (розміром А4) для виготовлення шаблонів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий